pierwsza wizyta i konsultacje z analiza skladu ciala u bydgoskiego dietetyka

Pierwsza wizyta

Pytania i odpowiedzi – pierwsza wizyta bez tajemnic.

Szanowni Państwo, na stronie zamieszczamy najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami. Mamy nadzieję, że w ten sposób dowiecie się wszystkiego, o co chcielibyście się zapytać. Jeżeli nie znajdziecie interesujących dla siebie informacji, to napiszcie do nas. Na każde pytanie odpowiemy. Życzymy miłej lektury strony. Do zobaczenia.


Jak długo trwa pierwsza wizyta, wizyta kontrolna?

Pierwsza wizyta trwa do 60 minut, natomiast wizyty kontrolne do 30 minut.


Czy przed wizytą muszę wykonywać jakieś badania?

Możesz, ale nie musisz. Na pierwszej wizycie poinformujemy Cie o ewentualnych badaniach do wykonania.
*Jeżeli jesteś zainteresowany badaniami przed pierwszą wizytą, zadzwoń do nas lub napisz maila, wówczas doradzimy jakie badania warto wykonać.


Jak przygotować się do analizy składu ciała?

Więcej informacji na temat analizy znajdziesz na stronie http://www.dietetyk-bydgoszcz.com.pl/analiza-skladu-ciala/


Jaki jest czas oczekiwania na gotową dietę? Przekazanie diety.

Przekazanie diety odbywa się mailowo lub na życzenie pacjenta podczas drugiej wizyty. Czas oczekiwania na jadłospis wynosi od 7 do 10 dni.


Na kiedy termin kolejnej wizyty?
Jak często odbywają się wizyty kontrolne?

Co 2 – 4 tygodnie od pierwszej wizyty oraz po utracie 10% początkowej masy ciała. Wszystko zależy od uzyskiwanych przez Państwa rezultatów i chęci spotkania. Przez cały czas współpracy utrzymujemy kontakt telefoniczny, bądź mailowy.


Jak wygląda plan żywieniowy?

Jadłospis składa się z kilkunastu (dieta 7 dniowa) lub kilkudziesięciu stron (dieta 14 dniowa). W planie żywieniowym umieszczamy sposób przygotowania potrawy, ilość potrzebnych składników.


Czy dietę mogę powtarzać?

Tak, jak najbardziej. Niektórzy pacjenci chudną na jednej diecie kilkanaście kilogramów. Więc jak widzicie można śmiało ją powtarzać. Dieta jest zmieniania szybciej, jeżeli stwierdzicie, że chcielibyście spróbować innych produktów lub potraw oraz z innych powodów.


Czy dieta działa?

Jeżeli mamy na myśli utratę kilogramów, to dieta może nie zadziałać w dwóch przypadkach:
→ gdy nie stosują się Państwo do zaleceń, planu żywieniowego,

→ bądź występują problemy zdrowotne, zaburzenia hormonalne, o których wcześniej nie wiedzieliśmy (w tym przypadku konieczna jest wizyta kontrolna i ustalenie wykonania niezbędnych badań).


Jak wygląda przebieg wizyty? Co wchodzi w jej skład?

  • konsultacja dietetyczna
  • wywiad żywieniowy
  • analiza dzienniczka żywieniowego oraz ocena dotychczasowego sposobu odżywiania
  • pomiar wzrostu
  • analiza składu ciała
  • pomiary antropometryczne (badanie obwodów ciała)
  • ustne zalecenia
  • ustalenie celów do osiągnięcia.


Co zabrać ze sobą na pierwszą wizytę?

a) aktualne wyniki badań (z ostatniego roku) np.

  • wyniki morfologi z rozmazem,
  • glukoza na czczo,
  • TSH, profil tarczycowy,
  • profil lipidowy,
  • cholesterol LDL, HDL, trójglicerydy
  • hormony: GH hormon wzrostu, IGF1 – insulinopodobny czynnik wzrostu,
  • witamina D3,
  • i inne specjalistyczne badania dotyczące Twojego stanu zdrowia,
  • wypisy ze szpitala,
  • informacje dotyczące przyjmowanych leków i suplementów,
  • dotychczas stosowane diety.

b) dzienniczek żywieniowy,


Co powinien zawierać dzienniczek żywieniowy? Zasady prowadzenia dzienniczka.

godziny spożywania posiłków
wszystko co jej i pijesz wraz z gramaturą
sposób przygotowania posiłków
miejsce spożywania posiłku np. dom, praca, restauracja, samochód, autobus, tramwaj, park
aktywność fizyczną oraz czas jej trwania

Przykład dzienniczka żywieniowego:
*od Ciebie wymagamy tylko 3 dni (2 dni pracujące i 1 dzień wolny od pracy)

przyklad dzienniczka zywieniowego
dzienniczek żywieniowy
DZIEŃ 1 (sobota)
Posiłek Godzina Produkty
Śniadanie 7:00 2 kromki chleba żytniego, 1 łyżeczka masła, 1 liść sałaty, 2 plasterki pomidora, 2 plasterki polędwicy sopockiej, 1 filiżanka kawy
II śniadanie 11:00 1 kromka chleba białego, 1 łyżeczka margaryny, 1 liść sałaty, 1 plasterek żółtego sera, 1 szklanka wody mineralnej
Obiad 16:00 3 duże ziemniaki, 1/2 słoiczka buraczków, kotlet schabowy panierowany, 1 szklaka kompotu
Podwieczorek 19:00 serek wiejski, 1 średniej wielkości banan, 1 kubek kawy rozpuszczalnej
Kolacja 21:00 sałatka z kurczaka składająca się z: mięsa z piersi kurczaka, 1/4 puszki kukurydzy, 3 plasterki ananasa, 1 łyżka żurawiny, 1/4 woreczka ryżu białego, 2 łyżki majonezu, 1 filiżanka zielonej herbaty

 

DZIEŃ 2 (niedziela)
 Posiłek  Godzina  Produkty
Śniadanie 6:00 2 kromki pieczywa mieszanego z masłem, 1 plaster pomidora, 2 liście sałaty masłowej, 1 ogórek konserwowy, ser twarogowy z małą cebulką, średniej wielkości jabłko, kubek kawy zbożowej z mlekiem 2%
Obiad 12:00 zupa krem z selerów (głęboki talerz 500 ml), smażony łosoś (150 g), ziemniaki puree, sałatka z czerwonej kapusty (mały talerzyk), kompot z truskawek (1 szklanka)
Kolacja 20:00  klopsiki z mięsa drobiowego z makaronem w sosie pieczarkowym z paczki, surówka z marchewki z chrzanem, jabłkiem, ananasem i oliwą, placek drożdżowy z kruszonką, herbata czarna z 1 małą łyżeczką miodu

 

DZIEŃ 3 (poniedziałek)
 Posiłek  Godzina  Produkty
Śniadanie 8:00 1/2 szklanki płatków owsianych górskich gotowanych na mleku (3/4 szklanki), 1 łyżka suszonej żurawiny, 1 małe kiwi, 1 łyżeczka miodu, 1/2 serka twarogowego ze szczypiorkiem i siekanym koperkiem, kawa naturalna (słaba) ze śmietanką
Obiad 15:00 1 filiżanka barszczu czerwonego czystego, gulasz z mięsa wieprzowego z pieczarkami, ogórkiem kwaszonym (1 sztuka), 1/2 czerwonej świeżej papryki, 4 łyżeczkami koncentratu pomidorowego, 100 ml śmietany 18%, warzywa gotowane na parze (1/4 paczki mrożonej mieszanki, około 100 gram), surówka z sałaty lodowej z zieleniną (bardzo mała ilość, lody owocowe (2 gałki), 1 kubek soku porzeczkowego
Podwieczorek 17:00 kisiel z jabłka i gruszki (miseczka), 3 biszkopty, 4 herbatniki maślane, 1 filiżanka słabej herbaty
Kolacja 21:00 1/2 woreczka ryżu z tartym jabłkiem (mała sztuka) i 3 łyżkami jogurtu brzoskwiniowego, 1 kubek herbaty miętowej

 

DZIEŃ 4 (wtorek)
 Posiłek  Godzina  Produkty
Śniadanie 5:30 Jajecznica z 4 jajek z 1 małą cebulą, smażona na maśle, 2 kromki pieczywa graham, 4 orzechy włoskie, 1 szklanka napoju owocowego
Przekąska 7:00 jabłko, banan
Przekąska 8:20 snikers, milky way, 1 szklanka wody mineralnej
Obiad 12:00 Spaghetti bolognese ze świeżymi pomidorami (miseczka 200 gram), herbata czarna z 1 plasterkiem cytryny
Przekąska 15:00 1 szklanka kefiru, 3 suszone morele, 2 suszone śliwki
Podwieczorek 17:00 koktajl mleczno – owocowy (z pomarańczy i kiwi), orzechy nerkowce 3 sztuki
Kolacja 20:00 sałatka z kukurydzy i fasoli czerwonej z puszki (1/2 puszki kukurydzy i 1/4 puszki fasoli), z żółtym serem (2 plasterki), szynką z kurczaka (3 plastry) i 3 łyżkami majonezu

 

DZIEŃ 5 (środa)
 Posiłek  Godzina  Produkty
Śniadanie 8:20 2 kromki chleba pszenno – żytniego posmarowanego margaryną 60 %, 3 plasterki polędwicy sopockiej, sałata lodowa (1 liść), chudy serek homogenizowany, herbata czerwona (1 filiżanka)
2 Posiłek 11:10  jogurt owocowy 150 ml, pomarańcza (mała sztuka), szklanka coca coli
Obiad 13:50 bulionówka rosołu, udko z kurczaka pieczone w piekarniku, 3 ziemniaki gotowane na parze, buraczki ze słoika (1/2 opakowania), herbata z mlekiem
Przekąska 16:45 opakowanie borówek amerykańskich (150 g), szklanka wody (kranówka)
Kolacja 19:40 grejpfrut czerwony, budyń z awokado, sera twarogowego i banana, opakowanie (290 ml) kefiru

 

DZIEŃ 6 (czwartek)
 Posiłek  Godzina  Produkty
Śniadanie 9:00 pieczywo pszenne z margaryną (100 gram chleba), dżem brzoskwiniowy (2 łyżeczki), szklanka mleka 3,2 %,
Obiad 16:00  barszcz z botwinką (500 ml), bułka pszenna (60 g), bitki drobiowe duszone w papryce (1 szuka) i pomidorach (2 sztuki), ziemniaki z wody z posiekanym koperkiem i pietruszką polane roztopionym masłem, sałatka z sałaty i rukoli z sosem z paczki, mleczko waniliowe (150 ml mleka)
Kolacja 22:00 kasza gryczana na sypko (1/2 woreczka) z porem, gotowanym kurczakiem (50 g), papryką żółtą (1/4 sztuki), 1 łyżką oliwy z oliwek, 1 szklanka maślanki, 5 orzechów laskowych

 

DZIEŃ 7 (piątek)
 Posiłek  Godzina  Produkty
Śniadanie 7:20 naleśniki z płatków owsianych (5 łyżek), 2 jajka klasy L, 1 łyżka suszonych śliwek, 2 łyżeczki wiórków kokosowych, smażone na oleju rzepakowych (3 łyżki), 1 szklanka kawy rozpuszczalnej z mlekiem 2%
Przekąska 11:10  jogurt naturalny 2% (400 ml)
Obiad 13:55 gotowane warzywa na parze: 4 różyczki brokułów i kalafiora, 1 duża marchew, 1/4 selera korzeniowego, 1 mała pietruszka, warzywa skropione oliwą z oliwek, smażony filet z indyka, 1 szklanka wody źródlanej
Przekąska 17:05 banan, 4 morele suszone
Kolacja 21:15 risotto z mięsem z ud kurczaka (ryż = 1/2 woreczka, 2 sztuki udka) z włoszczyzną mrożoną (150 g), sałatka z pomidorów i cebuli (2 pomidory, 1/4 cebuli) polana olejem słonecznikowym (1 łyżka), kubek kefiru (300 ml)

Więcej informacji pod numerem telefonu 732-887-163. Do usłyszenia.

Dietetyk w Bydgoszczy. Smaczna, zdrowa dieta i skuteczne odchudzanie.